Debatforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Debatforum

-for os der elsker katte :-)
 
ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 Overvægt og undervægt

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Chanett
Still just a kitten
Chanett


Antal indlæg : 121
Age : 39
Localisation : Næstved
Registration date : 21/08/06

Overvægt og undervægt Empty
IndlægEmne: Overvægt og undervægt   Overvægt og undervægt Icon_minitimeOns 7 Feb 2007 - 13:24

Jeg aner ikke levende råd snart.

Zorba og Salo vejer for meget, så derfor har vi købt Royal Canins Silhouette til katte med tendens til overvægt.
Derfor står der nu ikke foder døgnet rundt, de bliver fodret morgen, eftermiddag og aften i stedet.

Zorba og Salo får doseret efter skemaet for tykke misser, imens Raja og Tut bare får hvad de vil have, de er jo så smukke og slanke små damer.

Men men, nu en uge inde i kuren ser det helt forkert ud!
Raja og Tut har tabt sig 400 og 500 gram!
Salo har tabt 100 gram Very Happy men Zorba har taget 600 gram på...

Jeg sidder tilbage og tænker HMMM!
Spørgsmål:
Skal vi skære Zorbas rationer ned?
Skal vi give pigerne almindelig Royal Canin indoor når de jo ikke har tendens til overvægt, eller gør det ikke en forskel? Kalorie indholdet har en forskel på ca. 19 kalorier pr. 100 gram.
Tilbage til toppen Go down
http://chanett.dk
Naja
Kattefanatic
Naja


Antal indlæg : 411
Age : 42
Localisation : Køge
Registration date : 22/08/06

Overvægt og undervægt Empty
IndlægEmne: Sv: Overvægt og undervægt   Overvægt og undervægt Icon_minitimeOns 7 Feb 2007 - 21:27

det lyder lidt vildt at de taber så meget på en uge......whaaaat hvad for de slanke damer af mad... tror bestemt ikke de skal være på samme mad som dem med lidt for meget......

Husker du at motionere dem...?? det er ikke nok bare at ændre deres kost.... de skal også røre sig.........
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/naja-tonny
Chanett
Still just a kitten
Chanett


Antal indlæg : 121
Age : 39
Localisation : Næstved
Registration date : 21/08/06

Overvægt og undervægt Empty
IndlægEmne: Sv: Overvægt og undervægt   Overvægt og undervægt Icon_minitimeOns 7 Feb 2007 - 23:51

De motionerer rigeligt alle sammen. Men gutterne har tendens til fedme, og så er Zorba generelt ekstremt madglad og mangler "stopklodsen". Når de andre er mætte så stopper de, men han bliver bare ved.

Vi har købt 10 kilo af det almindelige Indoor til pigerne og så har gutterne 10 kilo Silhouette nu Smile De kommer ikke til at sulte hvis der skulle udbryde krig Wink

Synes det er svært at sige hvad der er sket siden pigerne har tabt sig SÅ meget. Det chokerede mig også meget. Men mon ikke det ændrer sig nu, de får ad libitum når der er servering modsat drengene jo Smile

Vi har også været heldige med at misserne elsker at lege. De er stadig små killinger indeni tror jeg, den eneste som er lidt gumpetung er Zorba som vi så må lege ekstra med og lokke i gang. Men det er nok heller ikke nemt når man er lidt tyk.

Deres vægt pt:
Salo: 6,8 kilo (sidst 6,9)
Zorba: 6,1 (sidst 5,5)
Tut: 3,9 (sidst 4,4)
Raja: 3,9 (Sidst 4,3)
Tilbage til toppen Go down
http://chanett.dk
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 47
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

Overvægt og undervægt Empty
IndlægEmne: Sv: Overvægt og undervægt   Overvægt og undervægt Icon_minitimeTirs 13 Feb 2007 - 20:07

aah nej taber tuttelutten sig Sad det var da ikke rart... Men ih jeg jkan kun forestille mig det maa vaere svaert med fire katte der skal have forskellig foede. det kender vi jo alt for godt fra da vi havde killinger inde og hvordan Tigermis-Zoo tog meget paa Sad

Haaber du finder en loesning... :x-mas: REX faa saa fjernet de julesmileys haha omfg
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Sponsoreret inhold





Overvægt og undervægt Empty
IndlægEmne: Sv: Overvægt og undervægt   Overvægt og undervægt Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Overvægt og undervægt
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Debatforum :: Sundhed & sygdom-
Gå til: