Debatforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Debatforum

-for os der elsker katte :-)
 
ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 Trist trist nyhed

Go down 
+3
denise
Naja
Missemayer*
7 deltagere
ForfatterBesked
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 47
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeTirs 31 Jul 2007 - 5:07

Ja... jeg skal sige det kort. Jeg modtog i dag en email fra Vippes far, Richard.


Jeg tror det er en daarlig joke og bare at skrive det til jer her 5 timer efter beskeden foerst ramte mig, tuder jeg stadig. Sad Vippe er gaaet bort. No

Det er som foelgende og jeg vil dele Richards ord med jer, fordi I trofast har fulgt hendes liv, saa skal I ogsaa foelge hende til hendes doed. Det ved jeg Richard ogsaa vil mene I fortjener Crying or Very sad

"Det er så svært at fortælle dig det her at du ikke vil tro det, hun har haft det så godt og været en fantastisk livlig lille krudtugle og charmetrold og har fået nye sær vaner som jeg ønskede du ville have oplevet. Jeg elsker den kat helt vildt!

Hun blev sløj i onsdags, efter en loppebehandling som de fik i weekenden, hun var lidt stille og for sig selv og jeg ringede til Husum dyrlægen torsdag og spurgte hvad jeg skulle gøre, om jeg skule bade hende, de sagde jeg ikke skulle og se om hun ikke blev bedre, jeg fik en tid fredags formiddag og tog til dyrlægen på Østerbro. Hun fik binyebak og væske af dyrlægen og skulle så hjem og slappe af og de sagde jeg skulle bade hende. Om aften da jeg ville give hende et bad blev hun mere sløj og jeg turde ikke andet end at tage på dyrehospitalet med hende. De kunne ikke helt svare på hvad hun fejlede men ville beholde hende derude og teste hendes blod for at se om de kunne finde ud af det.
Jeg sagde at de skulle gøre alt hvad de kunne for at få hende på højkant igen.
lørdag morgen ringede de og sagde at hun døde om morgen ved 6.20 tiden.

De test som de lavede viste at hun havde meget få røde blodlegemer, hendes temperatur var også lav, men ud over det kunne de ikke finde noget der var galt med hende, de mener det var pga. af loppebid og måske pga. Frontline. Hun kommer hjem igen om en uges tid og får sin egen plads her.

Jeg prøver nu at finde ud af om der var noget jeg kunne have gjort eller om nogen har sagt/gjort noget forkert, forstår ikke helt at dyrehospitalet ikke kunne redde hende. Ligemeget hvad er der intet der bringer hende tilbage igen, men for hendes skyld vil jeg vide alt.

Undskyld, jeg er så ked af at jeg bliver nød til at skrive det her til dig og ved at du vil stå i en magtesløs situation. Jeg forventer stadig at de ringer og fortæller at det var en fejl. Jeg ser hende hele tiden komme løbende"


Nu er det saa jeg taenker..... hvordan kan hun bare doe loerdag morgen i deres varetaegt..... ???? fordi der ikke var nogen der saa til hende? De holdte hende bare i et bur og gik hjem og saa kiggede en nattevagt ind hver time eller hvad
saa havde det sku da vaeret noget bedre om hun var doed i sit eget trygge hjem.
De faar kassen for at redde dyr derude,.... hvorfor fanden goer de det saa ikke????!
jeg er saa rasende og ked og sur og frustreret og traet af at graede og vil bare hjem. men ved jo godt det ikke goer nogen forskel. Men det er fandme ikke fair.

Vi vidste jo fra start af godt at Vippe aldrig ville blive gammel, men at doe pga en loppebehandling og i deres varetaegt, det kan sgu da ikke vaere rigtig. ja jeg forsoeger at give skylden til dem, saa faar jeg det bedre, hvis nogen har skylden.... ligegyldigt, for det bringer hende aldrig tilbage....

Hun var en dyr dame... men alle pengene vaerd. Baade Richard og jeg ville goere alt vi kunne for at redde hende paa ny, hvis muligt. En trist trist sort dag....

Vi vil savne Vippe altid. Men troester os med at hun har Pinie deroppe ved regnbuebroen, som vi jo maatte sige farvel til for halvandet aar siden pga. epilepsi.
Og min elskede Hannie som forlod mig i 2002 og som kan ses paa mit profilbillede.

Tribute til Vippe som trods alt fik 1 aar og 3 vidunderlige maaneder paa denne jord. Hun havde det som blommen i et aeg og selv efter jeg rejste ved jeg 110% at hun havde det bedste liv man kan give en kat. Men oev hvor er det dog haardt. Taenk at jeg aldrig skal gense min lille Vippeling. Hvil i fred, min lille skat. Crying or Very sad

Trist trist nyhed IMG_2816
Trist trist nyhed IMG_2826
Trist trist nyhed IMG_2808
Trist trist nyhed Vippe_story
Trist trist nyhed IMG_9974
Trist trist nyhed IMG_9906
Trist trist nyhed IMG_9911
Trist trist nyhed IMG_9909
Trist trist nyhed IMG_9916
Trist trist nyhed Vippe-forum3
Trist trist nyhed IMG_9470
Trist trist nyhed IMG_7114
Trist trist nyhed IMG_7121
Trist trist nyhed IMG_4281


og selvfoelgelig hendes billeder fra hun var en bette prutfis>

http://www.katteformidling.dk/endings/pop13-mirakel-vip.htm
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Naja
Kattefanatic
Naja


Antal indlæg : 411
Age : 42
Localisation : Køge
Registration date : 22/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeTirs 31 Jul 2007 - 10:34

Ord er Fattige....... scared Jeg er simpelthen så ked af det der er sket.... scared Knus til Både dig May og også til Richard.... scared

R.I.P Lille vippeling....


Sidst rettet af Fre 10 Aug 2007 - 14:58, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/naja-tonny
denise
Kattefanatic
denise


Antal indlæg : 235
Localisation : Brøndby
Registration date : 24/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeTirs 31 Jul 2007 - 19:33

Hvor er det trist. Ved slet ikke hvad jeg skal skrive efter alt det Vippe og jer har været igennem sammen. Nej jeg fatter heller ikke hvad der er foregået derude, og jeg kan IKKE lide stedet. Sad

En lille trøst fra mig:
"Sorgen er som en trekant i hjertet, der drejer rundt.
Det gør forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der
tilbage blot er en kugle, som drejer – da uden smerte."
(kinesisk ordsprog)

R.I.P søde Vippe sammen med mine Sorte, Hvide, Fennikel, Coriander og Molly. De vil helt sikkert nyde at lege med dig Sad
Tilbage til toppen Go down
Winnie
Still just a kitten
Winnie


Antal indlæg : 167
Age : 45
Localisation : Esbjerg
Registration date : 24/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeTirs 31 Jul 2007 - 23:17

Kære May-Britt..

Det gør mig virkerlig ondt.. Sidder med tårer i øjene imens jeg skriver dette her..

Ved hun har det godt hvor hun er nu, og at min Felix vil passe på hende deroppe..

Husk på at hun har haft et fantastisk liv, og at I har gjort alt hvad I kunne for hende..

Knus og tanker
Winnie
Tilbage til toppen Go down
Chanett
Still just a kitten
Chanett


Antal indlæg : 121
Age : 39
Localisation : Næstved
Registration date : 21/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeFre 3 Aug 2007 - 8:51

Søde May-Britt hvor er jeg dog ked af det på dine og Richards vegne Sad

Hvor er det uretfærdigt efter alt i har været igennem med hende, at sådan noget så skal ende det hele Sad

Hvil i fred lille Vippe
Tilbage til toppen Go down
http://chanett.dk
Camilla G
Still just a kitten
Camilla G


Antal indlæg : 96
Registration date : 27/09/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 14:18

Som jeg har sagt tidligere, så ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige. Ord er fattige, når sorgen er så stor, og man mister et elsket familiemedlem.
Vippe havde et godt og indholdsrigt liv, og fik masser af kærlighed, omsorg, kærtegn og tryghed fra både dig, Richard og Tingeling-Tigeren.
Livet kan være så satans uretfærdigt ind imellem og jeg synes at det er svært at finde noget meget mere uretfærdigt, end at miste sin misser til en loppekur, man jo netop gav for at gavne. :0(

Jeg tænker på Jer alle sammen og ville ønske at der var nogle trøstende og helende ord jeg kunne give, men det er bare ikke nok.
Vippe har det godt nu, og jeg er sikker på at både Pinie og Hannie passer godt på hende deroppe, indtil I skal mødes igen om mange mange år endnu.

Hvil i fred, smukke Vippe-pige. Du var et sandt Mirakel!!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeSøn 5 Aug 2007 - 22:57

Chok.... sidder bare her med tårerne piskende ud af øjnene, kan slet ikke finde nogle trøstende ord, til jer som har allermest brug for det.....
det gør mig virkelig ondt, smukke dejlige og livsglade vippetøs....
Elsket og savnet, det vil du altid være, hvil i fred lille Vippe
Tilbage til toppen Go down
CatwomNan
Still just a kitten



Antal indlæg : 25
Registration date : 23/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 17:18

Kæreste kæreste Maibritt,

hvor gør det mig bare ondt at høre.....!!! Åh, hvor er det synd for jer, efter al det I har været igenne med Vippe i forvejen. Det kan nogen gange være ret svært at se retfærdigheden i noget :-(

Jeg håber, du kan holde humøret lidt oppe derovre, trods alt.

Rigtig rigtig mange tanker til dig, og ja, selvfølgelig Richard.

KNUS

Nan

P.S -Jeg fik beskeden på MSN, har bare ikke haft tid til at svare dig og heden (o:
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 47
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 22:19

(fedt starter lige forfra... alt hvad jeg lige brugte 30min paa at skrive blev lige slettet da min laptop froes fast! Suspect )

Kaere venner,
tusind tak for jeres stoette og soede ord. De betyder meget for mig i denne tid og at det lige netop er jer der har svaret goer mig glad, for I var der fra start af og det er rart at se I forsat er her naar det virkelig braender paa. Tak thumbup

Min veninde Kira ankom til L.A sidste uge, Bare 4 dage efter Vippe gik bort.
Hun har selv for maaneder siden mistet sin kat til latterlige omstaendigheder og har virkelig vaeret en kanon stoette og skulder for mig i den forgangne uge. Hun var derhjemme hos Richard paa dagen da det skete og Richard havde hende. Det er jeg saa taknemmelig for, naar nu jeg ikke kunne vaere der for ham. Og nu er hun saa her for mig.. den foerst dag snakkede vi i 5 timer... det var meget meget staerkt. at faa detaljerede oplysninger hjemmefra. Men dejligt at kunne graede ud ved en vens skulder. efter 7 maaneder alene paa farten.

Kaerlighed goer ondt. Kaerlighed ender altid med sorg og tab. Men det ved vi. alle vi elsker vil vi miste en dag. Hvis ikke de mister os foerst og dermed skal staa tilbage med tomrummet og sorgen.

Men kaerligheden vi foeler goer det vaerd at miste og dermed foele sorg.
Uanset hvor lang tid vi har kaerligheden i vores liv.Bare det at foele den i et split sekund er hvad livet handler om. Kaerlighed. Det bringer smil, varme og glaede til vores sjael.

Og sorg er jo i og for sig ogsaa kaerlighed. En anden slags, men stadig kaerlighed.
Vi vil altid, efter at have mistet, foele foersat kaerlighed til den elskede vi har mistet, men nu altsaa ogsaa sorg. Hvilket goer at vi nu foeler dobbelt kaerlighed, kan man jo sige Wink

Jeg har accepteret at Vippe er taget fra mig, men jeg forstaar det ikke Crying or Very sad Det kommer jeg nok heller ikke til. Jeg har laert en masse fra den lille spirrevippeling. Og hendes liv eller doed for den sags skyld vil ikke vaere forgaeves. Hun har laert mig at de stoerste gaver kommer i smaa pakker og at man aldrig skal give op med at kaempe for det man tror paa, eller for det/den man elsker.

Jeg vil forsat tage killinger ind. Ligesaa snart jeg kommer hjem
Richard kan ikke magte det alene, har han maatte erkende.
Men det kan jeg, saa saa snart jeg kommer hjem, staar jeg klar. Det er helt sikkert. Der skal reddes nye vippelinger. De skal have en chance for at faa et ligesaa dejligt liv som Vippe havde. Om saa deres liv varer en maaned, et aar eller 10. De fortjener at leve det.



Jeg vil gerne dele et digt med jer. Det bringer altid taarer til mine oejne og er et af de smukkeste digte jeg nogensinde har hoert. Bliver det laest op ved min begravelse, vil jeg smile fra min kiste. det er helt sikkert. Det er saa smukt og forklarer sorg saa godt, syns jeg!


"Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message She Is Dead,
Put crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

She was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last for ever: I was wrong.

The stars are not wanted now: put out every one;
Pack up the moon and dismantle the sun;
Pour away the ocean and sweep up the wood.
For nothing now can ever come to any good"


Rigtig god weekend til jer, I skoenne kvinder.
Knus fra May
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Camilla G
Still just a kitten
Camilla G


Antal indlæg : 96
Registration date : 27/09/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 19:25

Puuha.. Fik helt gåsehud af at læse digtet. Især det sidste vers..
Kan huske det fra filmen "4 brullupper og en begravlse" og den rammer lige i hjertet hver gang man hører/læser det.

Jeg er glad for at du, om end forståelse af det kan være svær, har accepteret at Vippe har forladt denne verden. Det er i sig selv et stort skridt taget.
Og du har ret. Kærligheden bør være det som hele vores eksistens handler om, og selvom vi gang på gang bliver sårede og mister vores kære, kan vi ikke bare lade være med at elske. Sorgen er også en måde at elske videre på, og sorg er netop også kærligheden - blot formidlet på en noget anden vis.
Vippe er alle Jeres tårer og den dybe sorg værd.
Så lille en kat - og så stor en hengivenhed og kærlighed. Vippe var fuld af liv da hun levede - og har det ikke været det hele værd??
Hun har levet et godt og rigt liv, selvom det ikke blev så langt som vi alle havde håbet. - Hun tog da røven på os alle i første omgang ved at kæmpe og leve... May - hun levede i 1 år og 3 vidunderlige måneder og det var langt mere end nogen af os havde turdet håbe på til at starte med, og sikke et liv hun levede!! cheers

Jeg synes at det er en flot og meget rigtig beslutning du har taget ang. at blive ved med at opfostre killinger. Ja, der er da nogle ulemper og nogle risici ved det, men vejet op så er det godt nok mange liv reddet og mange liv forbedret.
Tænk sig hvis du ikke havde taget Vippe ind. Så havde du slet ikke haft fornøjelse af at lære sådan et lille dyrebart liv at kende, samt fået den viden du nu har, så du kan redde mange flere misseliv.
Vippe havde et større formål her i livet og jeg kan godt lide tanken om at hun for fremtiden er med til at redde mange flere missere fra en trist og sørgelig skæbne. cat

Jeg håber at det var til at læse. Kan ikke lige formulere mig lige nu og ja... Ville jo alligevel godt have skrevet til dig, så du ved at der altså stadig sidder nogle mennesker her i DK som læser hvad du skriver, forstår hvad du er igennem og tænker på dig. I love you
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 47
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 21:47

du er en stjerne camomilla, tak kiss
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Winnie
Still just a kitten
Winnie


Antal indlæg : 167
Age : 45
Localisation : Esbjerg
Registration date : 24/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 1:54

Kære May-Britt... utrolig smukt digt.. Dejligt at hører at du har din veninde hos dig.. har tænkt meget på dig..

Du skal vide at selvom du er på den anden side af jorden så er vi mange herhjemme der tænker og føler med dig..
Vippe berørte mange hjerter i hendes liv og vi er mange der vil mindes hende med et smil..

En masse tanker og kram herfra
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 47
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 3:00

rigtig soedt skrevet, tak for det winnie Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Naja
Kattefanatic
Naja


Antal indlæg : 411
Age : 42
Localisation : Køge
Registration date : 22/08/06

Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 16:31

Jeg er sååå dårlig til ord.... og jeg kan ikke få alle de ting ned sort på hvidt som jeg gerne ville...

Jeg er bare Glad for Du har Kira hos dig og du har en og støtte dig til.... og til at give dig alle de kram som jeg ikke kan...
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/naja-tonny
Sponsoreret inhold





Trist trist nyhed Empty
IndlægEmne: Sv: Trist trist nyhed   Trist trist nyhed Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Trist trist nyhed
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Debatforum :: Sundhed & sygdom-
Gå til: