Debatforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Debatforum

-for os der elsker katte :-)
 
ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 Analkirtler

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Chanett
Still just a kitten
Chanett


Antal indlæg : 121
Age : 39
Localisation : Næstved
Registration date : 21/08/06

Analkirtler Empty
IndlægEmne: Analkirtler   Analkirtler Icon_minitimeMan 20 Nov 2006 - 0:50

Er der nogen som har forstand på dem?

Igen, igen, igen er det vores søde dejlige hankat Salo.
Han trækker ofte bagdelen hen over gulvet, somme tider efter toiletbesøg, men andre gange bare uden at have været i nærheden af kattebakken.
Han har egentlig gjort det i en meget lang periode, men har ikke tænkt så meget over det, før en bekendt snakkede om tilstoppede analkirtler? Kan det være det? Og kan jeg gøre noget?

Jeg er træt og ked af at han fejler så meget! Føler mig helt hypokonder på vegne af ham....


Og lige et spørgsmål jeg selv har svært ved at vurdere, sådan generelt set:
Hvor meget skal man blive ved at behandle og helbrede sin kat, hvis den har en svær sygdom, eller hele tiden har små men problematiske sygdomme?
Tilbage til toppen Go down
http://chanett.dk
denise
Kattefanatic
denise


Antal indlæg : 235
Localisation : Brøndby
Registration date : 24/08/06

Analkirtler Empty
IndlægEmne: Sv: Analkirtler   Analkirtler Icon_minitimeMan 20 Nov 2006 - 20:54

Channett - katte trækker af og til bagdelen hen over gulvet - de kører slæde kalder man det - det er fordi det klør og de jo ikke kan klø sig som vi kan. Det er vist meget normalt. Desværre kan sådanne kørsel lave en lang stribe af bæ, det er sket et par gange her, hvor jeg har måtte gå igang med pletrenser. Måske det er værre hvis de har orm, det kløer vel også.
Analkirtlerne tømmes normalt når de har afføring og det kan faktisk også ske hvis de bliver bange. Så jeg tror ikke det har noget med det andet at gøre, men du kan nemt se bagi, om der er hævede kirtler ved siden af numsen. Hvis de er hævede kan dyrlægen tømme dem, det er der aldrig nogle af vores der har prøvet.

Det sidste spørgsmål synes jeg er meget svært at svare på.
Hvis det bare er besvær for MIG, så vil jeg gå meget langt. Vores Molly havde gigt problemer tilbage i år 2000 mener jeg, hun har siden hver dag fået en mega kapsel Synoquin - naturmedicin til gigt. Den virker fantastisk, dengang haltede hun, det gør hun ikke mere og kan hoppe op i sofaen uden problemer. Det er da besværligt hver evig eneste morgen først at se hun spiser noget, så gøre kapslen våd, så stoppe den i halsen på hende og derefter være sikker på hun spiser videre så kapslen er kommet helt ned. Men om jeg så skulle bruge 1 time på hende hver dag for at hun hele tiden havde det godt, så ville jeg det. Så for mig ville det altid kun være for kattens skyld, og ikke for min egen bekvemmeligheds skyld. Hvis du forstår.

De gange jeg har været nødt til at få aflivet mine dyr, har det været en fornemmelse i maven der sagde nej, NU er det altså for synd for katten. Hvis den kun lever for andres skyld og ikke for sin egen, så er det tid. Men hvis medicin og pleje kan holde en kat smertefri, så kunne jeg ikke bare drømme om at aflive den. Hvis man ved det er en uheldbredelig sygdom som kræft ville jeg ikke vente for længe, men jeg aner det ikke før jeg stod i situationen, hvis de lider, så skal det være slut, og kemo til katte DET ville jeg ALDRIG gå med til dog. Man skal ikke vente forlænge, men man skal heller ikke gøre det fordi man ikke gider lidt besvær - håber du forstår den knudrede forklaring think
Tilbage til toppen Go down
Chanett
Still just a kitten
Chanett


Antal indlæg : 121
Age : 39
Localisation : Næstved
Registration date : 21/08/06

Analkirtler Empty
IndlægEmne: Sv: Analkirtler   Analkirtler Icon_minitimeMan 20 Nov 2006 - 22:55

Tak for en meget dyb forklaring og ytring som jeg virkelig kan nikke genkendede til Smile

SYnes ikke man kan se noget bag på ham, og ja jeg dør nu ikke af at tørre trægulvene en gang i mellem så længe han selv er rask
Tilbage til toppen Go down
http://chanett.dk
Sponsoreret inhold





Analkirtler Empty
IndlægEmne: Sv: Analkirtler   Analkirtler Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Analkirtler
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Debatforum :: Sundhed & sygdom-
Gå til: